1*

Octombrie 27, 2009

Ce reprezinta de fapt singuratatea? Oare e amorteala in care m-am uitat, cufundarea in carti, in contemplarea cerului innorat, a ploii, multumirea cu diminetile intunecoase, poeziile lui Bacovia si muzica lui Chopin?

Inseamna singuratatea izolare? Daca ar fi asa, cum s-ar explica atunci sentimentul de singuratate al celor mereu inconjurati de oameni? Petreci, bei, dansezi, vorbaria si buna dispozitie iti pot oare umple sufletul?

 

Eu ma simt bine singura. Ma simt bine cu filosofii si canile de ceai fierbinte, ma simt bine cu romanele groase, in multe volume, ma simt bine cu cafeaua de la 3 dimineata, cand ma gandesc ca cele 4-5 ore de somn ar fi inutile. Ma simt bine si in compania unui prieten drag, cu care sa port discutii inteligente si care sa ma cunoasca bine.

Nu fug de oameni, imi plac oamenii, stiu sa ii observ si ii pot citi cu rapiditate, insa prefer discutiile din capul meu, in mintea mea se formeaza imagini inedite, idei fabuloase.

Asa cum zicea :

„Nu ma plictisesc si nu ma nelinistesc in singuratate.Din cauza temperamentului mi-am croit fatal o astfel de viata.[…] Unii dintre prietenii mei spun ca sunt un inadaptabil, ca fug de oameni.Este o exagerare.Iubesc oamenii si ii privesc cu interes prin geamul din fata casei mele. Cred ca fiecare duce ceva bun cu sine si, daca nu sunt toti la fel, de vina sunt imprejurarile care difera de la individ la individ.Evit oamenii pentru ca persoana mea ar aduce un fel de umbrire peste veselia lor spontana. Ii respect prea mult ca sa le aduc vreo suparare.Aici, in provincie, viata se scurge monoton. E destul ca sa traiesti o zi, sa-ti inchipui cum se vor desfasura toate celelalte pana la sfarsitul vietii tale.Asta intradevar nu este un lucru prea vesel.Dar ce vrei?Daca as avea bani multi, as chema toti poetii in jurul meu si am schimba astfel rostul vietii. Pe cand asa, ma multumesc cu tacerea.”(I. Valerian, „De vorba cu G.Bacovia”)

 

 

Lasă un răspuns

